Official Partner of BMW Motorrad

Våra webbsidor: 

Gå till
Välj språk:

Motorcyklar & förarutrustning

Svenskregistrerad motorcykel ingår i priset, likaså bränsle och full support om något skulle hända. Motorcyklarna finns också oftast tillgängliga med sänkt fjädring eller låga sadlar. De är också utrustade med grusdäck av typen Continental TKC 80 som klarar både grus och asfalt. De är helförsäkrade genom IF. Lättare skav och repor på kraschbågar och handtagsskydd som kan uppkomma om du tappar motorcykeln debiteras vanligtvis inte. Skulle du skada motorcykeln så att reparation krävs utgår en självrisk på max 10 000 SEK. Du kan också välja att köpa till en självriskreducering som sänker självrisken, vad denna är framgår i bokningen.

 

Förarutrustning

För att delta på våra resor måste du vid all körning använda komplett skyddsutrustning i form av godkänd integral- eller crosshjälm (öppningsbara hjälmar ska vara stängda vid all körning), godkänt ryggskydd, axelskydd, armbågsskydd, knäskydd, handskar och riktiga crosstövlar. Touringstövlar rekommenderas ej. Detta på grund av att de riskerar att inte skydda dina fötter tillräckligt bra om du skulle få foten under motorcykeln. Är du osäker på om din utrustning är godkänd så tveka inte att kontakta oss!

 

Hur väljer jag motorcykel?

Låt inte storleken skrämma dig, de GS-modeller vi erbjuder under resorna är mycket lättkörda, även om du som förare inte är stor och lång. En 1200GS är lika lätt att köra som någon av de mindre modellerna tack vare snäll gasrespons och lättarbetad koppling. Under utbildningen som ingår i resan får du också tips & trix på hur man hanterar motorcykeln när benen inte riktigt räcker till, så även om du inte riktigt når ner på våra modeller behöver du inte vara orolig. Är du osäker på vilken hoj du ska välja så tveka inte att kontakta oss, vi ger dig gärna tips och råd!

 

Aktuella modeller:

BMW F750GS

F750GS är en tvåcylindrig motorcykel som är mycket lättkörd och har låg sadelhöjd. Den nya parallelltwinnen på 853cc och 77hk har ordentligt med kraft samtidigt som den är mycket lättkörd. Sadelhöjd från 790-815mm.

BMW F850GS Rallye

F850GS har i grunden samma tvåcylindriga motor som F750GS men med mer effekt (95hk), längre fjädringsväg och större framhjul. Passar förare med lite mer erfarenhet. Sadelhöjd från 835-890mm.

BMW R1200GS Rallye

BMW:s flaggskepp. Tvåcylindrig vattenkyld boxer. Även om den kan verka stor så är detta en av de mest lättkörda modellerna med relativt låg sadelhöjd. Vi har även låga sadlar om du har korta ben. Passar både nybörjare och förare med mer erfarenhet. Sadelhöjd från 820-870mm.

Tips: är du nybörjare är detta den mest lättkörda modell vi erbjuder tack vare låg tyngdpunkt, bra vrid (minskar risken för tjuvstopp) och lättarbetad koppling.tjuvstopp) och lättmanövrerad koppling.

BMW R1200GS Rallye sänkt fjädring (-50mm)

Samma som ovanstående, men med sänkt chassi från fabrik. Vi har även låga sadlar om du har korta ben. Passar både nybörjare och förare med mer erfarenhet. Sadelhöjd från 770-820mm.

Tips: är du nybörjare är detta den mest lättkörda modell vi erbjuder tack vare låg tyngdpunkt, bra vrid (minskar risken för tjuvstopp) och lättarbetad koppling.

BMW R1200GS Rallye Sport -fjädring (+20mm)

Samma som vanliga R1200GS Rallye, men med ett höjt chassi från fabrik. Sadelhöjd från 840-860mm.

BMW R1200GS Adventure Rallye

Äventyrshojen nummer ett! Tvåcylindrig vattenkyld boxer. Precis som R1200GS ser denna motorcykel större ut än vad den faktiskt är, men med sin stora tank och långa fjädring och höga sadelhöjd kräver den trots allt en del av sin förare. Passar förare med mer erfarenhet. Sadelhöjd från 890-910mm.

BMW R1200GS Adventure Rallye sänkt fjädring (-50mm)

Samma som ovanstående, men med sänkt chassi från fabrik. Vi har även låga sadlar om du har korta ben. Passar både nybörjare och förare med mer erfarenhet. Sadelhöjd från 840-860mm.